Zerowaste mozgalom a reklámügynökségeknél

Hamarosan vége a műanyagmentes július kihívásnak, aminek a lényege az volt, hogy egy hónapig próbáljunk meg kerülni mindenféle műanyagból készült tárgyat és eszközt. A végső cél a környezettudatos személetű vásárlás lenne, melynek során nem vásárolunk meg mindent, amit elénk raknak a boltokban, hanem tudatosan figyelünk és csak a valóban fontos fogyasztási cikkeket vesszük meg és azokat is a lehető “legkörnyezetbarátabb módon”. Egy céget nagyon vonzóvá tud tenni, ha környezettudatosságra odafigyel és ilyen megoldásokat választ működése során. Pont ezért, sok cég domborítja ki környezettudatos mivoltát az utóbbi időben, ami nem is baj, ha valódi tartalom és intézkedések állnak mögötte. A reklámügynökségek is tudják ezt, ezért sok kampány épül az utóbbi időben a zöldülő működésre. A reklám ügynökség emberei a megbízó cégeket is vonzóbbá tehetik a fogyasztók számára, ha zöld megoldásokat választanak, de magukat is azzá tehetik a megbízó cégek szemében. A reklámügynökségek közül remekül ki lehet tűnni ilyen módon, amennyiben még időben versenyelőnnyé teszik a környezettudatosságot. Hamarosan minden reklám ügynökség számára alapkövetelmény lesz ez a szemlélet, és nem fog versenyelőnyt biztosítani.